dinsdag 30 april 2013

Geert Mak en De Kroning van 2013


Rond drie uur vanmiddag kreeg ik, rijdend door Normandie, een telefoontje van een ANP-verslaggever die mij enigszins onthutst en teleurgesteld meldde bezig te zijn met een artikel over het feit dat er vandaag 'niets gebeurde,' en zeker niet als men dit vergeleek met de kroning in 1980. Hoe kon dat toch? Ik vertelde dat ik niets van de kroningsdag had gevolgd en in Normandie verbleef. 'Heeft u dan de kroning niet op tv gevolgd?' vroeg hij mij verbijsterd. Nee, ik wens ons nieuwe staatshoofd veel geluk en voor de rest moet de ANP-verslaggever maar mijn weblog lezen of naar You Tube kijken.


Ik begrijp de teleurstelling van het ANP wel, als er niets gebeurd is er ook geen nieuws, en als er geen nieuws is dan verdient het ANP niets. Dus probeert het Algemeen Nederlands Persbureau nog enkele duiten te verdienen met het nieuws dat er geen nieuws is. Zo werken de mainstream media. Toen ik het gesprek had beëindigd schoot me ineens te binnen dat hij Geert Mak zou moeten bellen: die is vandaag de dag op elk gebied een deskundige en weet van no-news nieuws te maken. Bovendien is hij altijd beschikbaar om het grote publiek te behagen. Later meer over onze nationale bestseller auteur.


Hallo Stan

zojuist in het NTR programma Lijn 1 op Radio1, van ongeveer 1038-11.00 u. (na het nieuws van 10.30 u. 'koninklijk nieuws', dat vandaag op elk halfuur wordt uitgezonden!). In Lijn 1, een programma van de 'onafhankelijke' zendgemachtigde NTR, vandaag Wielaert als 'presentator', een neoliberale kwast, de presentatie van Lijn 1 wordt om de dag gewisseld met Nilgün Yerli, een evengrote neoliberale verveel. Geert Mak was vandaag te gast om te spreken over de rellen in 1980, die hij afdeed als een steeds terugkerende 'kladderadatsch'. Ik weet niet hoe het met jou is, maar mijn bloeddruk stijgt de laatste dagen naar gevaarlijke hoogte, ondanks de medicatie, die ik daarvoor ontvang. Heb dan ook na een paar woorden van Mak afgestemd op de BBC. Hier waarschijnlijk ten overvloede een links naar Radio1, 10.00 u., doorschuiven naar de door mij aangegeven tijd: http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd?terugluisteren_dag=2013-04-29&terugluisteren_hour=10 

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...