vrijdag 4 oktober 2013

Henk LuL Stapt Op


Links de bejaarde Henk Lul, rechts de bejaarde Jan LuL. De vlees geworden poldercorruptie


De Volkskrant bericht:


Henk Lul stapt op: 'mijn vijanden hebben gewonnen'




Het opstappen van LuL komt direct nadat de Volkskrant naar buiten bracht dat hij als hoofdredacteur jarenlang de betaling van pensioenpremie voor zijn personeel bij de LuL Krant heeft ontdoken...


'Vertrek triest en ramp voor partij'

Senator namens 50LuL en geestelijk vader van de partij, Jan LuL, vindt het vertrek van Henk LuL 'buitengewoon triest' voor hemzelf en voor de Lullen-partij. 'Henk LuL heeft zich geweldig voor 50LuL ingezet. Hij was zeer populair en zorgde ervoor dat onze lul-partij van twee lullen naar dubbele lullen in de peilingen is gegaan.' Jan LuL zegt de feiten over wat er precies is gebeurd bij de LuL Krant niet te kennen. 'Ik heb te maken met de realiteit dat onze politieke LuL is afgetreden.'




Iemand op straat sprak me hierover aan. Ik had het niet gelezen. Mijn eerste spontane reactie was: hoera! weer een lul minder. De vraag is alleen hoe het te verklaren is dat dit soort lullen de politiek in willen. Neem zo'n Jan LuL, behorend tot de top tien van geestelijk corrupte Nederlanders, die in de jaren zestig onderdeel was de groep wereldbestormers die zich Nieuw Links noemden:


De tien "kenmerkende programmapunten" van Nieuw Links zoals verwoord in Tien over Rood waren:



  1. De PvdA neemt niet deel aan een regering, tenzij vaststaat dat de ontwikkelingshulp in 1970 twee procent van het nationale inkomen bedraagt.
  2. Iedere gekozen volksvertegenwoordiger dient de plicht te worden opgelegd tot openbare verantwoording, die kan worden afgedwongen.
  3. Het parlement dient in staat te worden gesteld ongelimiteerd openbare hoorzittingen te houden van elkeen die naar oordeel van het parlement nuttige informatie kan verstrekken.
  4. Elk verkiezingsprogramma van de PvdA dient een minimum te bevatten, zonder de uitvoering waarvan de Partij van de Arbeid niet aan coalitiekabinetten zal deelnemen.
  5. Onvoorwaardelijke erkenning van de DDR en van de Vietcong is noodzakelijk. De PvdA dient het initiatief te nemen tot een Europese veiligheidsconferentie met de landen van het Warschaupact.
  6. Nederland behoort uit de NAVO te treden, wanneer Spanje lid van de NAVO wordt of wanneer Portugal bij de herziening van het verdrag als lid wordt gehandhaafd.
  7. Het is wenselijk dat Nederland een republiek wordt zodra de regering van koningin Juliana eindigt.
  8. De belasting op erfenissen en schenkingen moet progressief oplopen en boven de honderdduizend gulden negenennegentig procent bedragen.
  9. De PvdA dient een inkomenspolitiek te ontwerpen, door middel waarvan het verschil tussen de hoge en lage inkomens wezenlijk kleiner wordt.
  10. De werknemers in de bedrijven moeten directe invloed krijgen op het bestuur van hun ondernemingen.






En nu verdedigt dezelfde Nieuw Linkser Jan LuL die eerst nog eiste dat:


Iedere gekozen volksvertegenwoordiger dient de plicht te worden opgelegd tot openbare verantwoording, die kan worden afgedwongen,

de neoliberale zwendelaar Henk LuL en verneemt het volk:

'Jan LuL zegt de feiten over wat er precies is gebeurd bij de LuL Krant niet te kennen.'

Als dit geen humor is dan weet ik het ook niet meer.

Dames en heren, nog één keer: het poldermodel is een eufemisme voor corruptie! 

In 1967 publiceerde Nieuw Links:

  • De macht van de rooie ruggen: Een uitnodiging tot discussie over de “Uitgangspunten voor een plan van structuurhervormingen”
  • De meeste mensen willen meer: Het betere leven van Tien over Rood



Ik denk altijd op dit soort momenten aan het adagium van mijn ouwe vriend Geert LuL: 'Geen LuL zonder Brussel.' of iets dergelijks 'Geen LuL zonder Jorwerd,'  en het gebeurt allemaal op Highway 61, en vergeet daarbij vooral niet dat


Mack the finger said to Louie the King
I got forty red white and blue shoe strings
And a thousand telephones that don't ring
Do you know where I can get rid of these things
And Louie the King said let me think for a minute son
And he said yes I think it can be easily done
Just take everything down to Highway 61.


Ik word op 8 oktober 66, maar geen haar op mijn hoofd dat ik ooit op die ouwelullenpartij zal stemmen, ik zou nog eerder een fan van Frans LuL worden. 



Alleen al dat hoofd zou verboden moeten worden. Nog erger dan die van Henk LuL en Jan LuL bij elkaar.

4 opmerkingen:

Sonja zei

Toevallig las ik vanmorgen ook nog over Jan Lul: "In 1975 deed hij, na een bezoek aan Oost-Berlijn als lid van het partijbestuur van de PvdA, de uitspraak dat de Berlijnse Muur historisch juist was." http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Nagel

Anoniem zei

Ik kan me niet herinneren dat toen bekend werd dat Nederland door wanprestatie Wouter Bos 7 miljard verlies gaat lijden de Volkskrant de hele voorpagina eraan besteedde. Nee Wouter kreeg (of had al ) een column.......Een duidelijk geval van partijtje pesten door de hypocriete Volkskrant........

Jan Verheul zei

Beste Stan,

Uw blogs zijn van hoge klasse,
maar deze keer laat U me nog onbedaarlijk lachen ook !

Dank !

( Uw boosheid over Frans LuL deel ik niet. Frans is vleesgeworden camp. Ook hijzelf neemt zich niet serieus. Ik stoor me er niet aan.)

stan zei

dat laatste zou best kunnen. dan is hij briljant en ik een domoor dat ik dit niet doorheb. ik zal hem nog eens gaan bestuderen. overigens is er geen sprake van boosheid, maar van weerzin,
stan

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...