zaterdag 23 augustus 2014

Esther Voet. Raciste. CIDI 7


II Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken

'Voor ik antwoord geef op jouw vraag of ik onderscheid maak tussen... degene jij zonet noemde (Jahweh, AV), God en Allah: ik heb liever niet dat je Zijn naam nog een keer gebruikt in dit huis. Als we er zo over praten zou ik het woord HaShem gebruiken, die andere naam werd maar eens per jaar door de hogepriester in de tempel genoemd en ik vind het storend dat jij, als niet-jood, Zijn naam nu, hier, zomaar gebruikt. Dit is mijn huis, mijn privé, hier heersen mijn regels...'

En in het internationaal recht gelden regels die door Israel al jarenlang geschonden worden, hetgeen door mevrouw Voet wordt goed gepraat. Waarom gaan haar regels wel op, en niet de regels van het internationaal recht? Waar berust deze schizofrenie op? 

VI Gij zult niet doodslaan...

De neutralisering van Hamas is, ook voor het Palestijnse volk, de enige oplossing.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3723735/2014/08/23/De-tijd-dat-Joden-zich-domweg-lieten-afvoeren-is-voorbij.dhtml

De 'neutralisering van Hamas' is net zo'n eufemisme als de 'Endlösung der Judenfrage.' Ik vrees dat mevrouw Voet niet bij haar volle verstand is. 


Gaza: Palestinian killed 'by Israeli sniper' as he searched for family in rubble

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/gaza-palestinian-killed-by-israeli-3897217#ixzz3BEMG8mV0 
Follow us: @DailyMirror on Twitter | DailyMirror on Facebook

2 opmerkingen:

anzi zei

Pffff, ik hou me maar even gedeisd

Sonja zei

"Ik zie, net zoals de chassidim, God in alles om mij heen." Is het niet op zijn minst vreemd dat Esther Voet, zelfs wanneer het expliciet gaat over haar afkomst, over haar jeugd en over haar overtuiging, verzwijgt dat ze christelijk opgevoed is en zich op 20/23-jarige leeftijd (die leeftijd wisselt wel eens) bekeerd heeft tot het (orthodoxe) jodendom?

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...