maandag 12 januari 2015

Charlie Hebdo 27

'Jongste verdachte' aanslag Parijs geschokt

11/01/15, 02:14  − bron: ANP
© afp. Het politiebureau van Charleville-Mezieres, waar de jongen zichzelf aangaf, nadat hij zijn naam zag opduiken in de media.
AANSLAG PARIJS De 'derde verdachte' van de aanslag op Charlie Hebdo was 'verbaasd en compleet overweldigd' door de gebeurtenissen van de afgelopen week in Parijs. 'Ik ben geschokt. Mensen zeggen vreselijke en onjuiste dingen over me op sociale media, terwijl ik een normale student ben', aldus Mourad tegenover persbureau AFP.
Hamyd Mourad is de zwager van hoofdverdachte Chérif Kouachi en werd een tijdje gezien als een van de hoofdverdachten. Hij meldde zich in de nacht van woensdag op donderdag bij de politie toen hij via sociale media had vernomen dat hij werd gezocht. Hij zat tijdens de aanslag woensdagochtend op school, hebben docenten verklaard.

Mourad werd vrijdag vrijgelaten. Hij zei dat hij goed is behandeld door de politie. Het is nog onduidelijk hoe Mourad in beeld kwam als verdachte.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...